1. چرا مژه های شما می ریزند

چرا مژه های شما می ریزند

 

مژه های کوتاه و نازک ممکن است به دلیل عوامل ارثی باشد، اما دلایل متعددی وجود دارد که باعث ریزش یا نازک شدن آنها می شود مانند استرس، عدم تعادل هورمونی ، خشکی پلک ها و افزایش سن، که به چند مورد اشاره می کنیم. شکستن مژه ها همچنین می تواند در اثر استفاده از محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته یا بی کیفیت، مالیدن یا پاک کردن تقریباً آرایش یا رژیم غذایی ایجاد شود. در حالی که نازک شدن مژه ها می تواند نتیجه عدم رعایت بهداشت، شرایط پزشکی و غیره باشد. دلیل هر چه که باشد، می‌توانید برای رشد مژه‌هایتان و داشتن مژه‌های پرپشت‌تر و پرپشت‌تر در کمترین زمان به درمان‌های خانگی اعتماد کنید. 

 

2. درمان های خانگی برای رشد مژه


 

.

 

- روغن کرچک

روغن کرچک برای رشد مژه

 

روغن کرچک با دنیای زیبایی غریبه نیست. از درمان آفتاب سوختگی و چین و چروک گرفته تا جلوگیری از سفیدی زودرس و شوره سر، این اکسیر زیبایی مورد اعتماد بسیاری از افراد برای مراقبت روزانه از پوست و مراقبت از مو بوده است. یکی از فواید بی شمار آن این است که کار شگفت انگیزی در تقویت رشد مو انجام می دهد این سریع ترین راه حل برای بهبود رشد مو است و می تواند پنج برابر زودتر از هر ماده دیگری به شما نتیجه دهد.

مالیدن هر روز روغن کرچک روی مژه ها باعث ضخیم شدن مژه ها و جلوگیری از ریزش آنها می شود. چند قطره روغن کرچک را با روغن نارگیل مخلوط کرده و با استفاده از نوک نخی به آرامی روی مژه ها بمالید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید و صبح آن را بشویید.

 

- چای سبز

چای سبز برای رشد مژه

 

ماده ای که ما بسیار دوستش داریم، چای سبز به دلیل فواید فراوانی که برای سلامتی و زیبایی دارد، فواید دیگری نیز برای شما دارد. ثابت شده است که مصرف و استفاده از چای سبز راهی موثر برای تحریک رشد مو و بهبود سلامت مو است . فلاونوئیدها و پلی فنول به نام اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG) موجود در چای سبز  طول و همچنین حجم مژه های شما را بهبود می بخشد. ن وشیدن چای سبز به طور منظمیا استفاده از آن بر روی مژه ها هر دو به طور قابل توجهی موثر است. یک کیسه چای سبز را روی پلک ها بگذارید تا مژه ها ردیف شوند و چشم های خسته خود را به یکباره آرام کنید یا فقط یک سواب پنبه ای را به چای سبز آغشته کنید و هر روز آن را روی مژه ها بکشید.

 

- روغن زیتون

روغن زیتون برای رشد مژه

 

روغن زیتون خوب قدیمی یکی دیگر از راه حل های بسیار موثر برای داشتن مژه های ضد جاذبه است. این ماده مملو از اسیدهای چرب ضروری است که روی تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مژه ها موثر است. بله، درست است، می تواند بیشتر از اینکه پوست شما را بی عیب و نقص کند و یال دلپذیری به شما بدهد. این یک راه حل سریع برای شروع بازی مژه شما است. یک سواب پنبه ای را به روغن زیتون خالص آغشته کنید و آن را روی مژه ها بمالید. این ناحیه را هیدراته نگه می دارد، فولیکول های مو را تقویت می کند و مژه های شما را بلندتر و پرپشت تر از همیشه می کند.

 

 

 

- روغن ویتامین E

روغن ویتامین E برای رشد مژه

 

یک روش آزمایش شده و آزمایش شده برای تقویت رشد مژه، درمان آن با روغن ویتامین E است. افراد مشهوری مانند خواهران کارداشیان اعتراف کرده‌اند که از این ماده قدرتمند برای پرپشت کردن ابروها و بلند کردن مژه‌های خود استفاده می‌کنند. مقوی قوی است که نه تنها رشد مو را افزایش می دهد بلکه مژه ها را تقویت کرده و از ریزش آنها جلوگیری می کند. فقط با ماساژ ملایم چشم با استفاده از این روغن می توانید مژه های پرپشت تری داشته باشید.

یک کپسول ویتامین E را بشکنید و روغن آن را استخراج کنید. پلک ها را به آرامی با نوک انگشتان به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید و روزانه مقداری از آن را روی مژه ها بمالید. به گردش خون و در نتیجه رشد بهتر موی مژه ها کمک می کند. یا فقط از یک برس اسپولی استفاده کنید و آن را در روغن فرو کنید. هر شب قبل از ضربه زدن به گونی، مژه های خود را بین رشته های خود با حرکت رو به بالا با آن مسواک بزنید و روز بعد آن را بشویید.

 

- کره شی

کره شی برای رشد مژه ها

 

یکی از بهترین منابع طبیعی هیدراتاسیون شدید، کره شیا مانند جادو به مژه های شما کمک می کند تا بلند و قوی شوند. علاوه بر این، کره شی همچنین حاوی ویتامین C است که منبع غنی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در محیط و همچنین افزایش تولید کلاژن کمک می کند. همه این فواید برای افزایش استحکام و ضخامت مژه‌های شما جمع می‌شوند، که بسیار مهم است تا آنها را بلند و سالم نگه دارد.

 

- روغن نارگیل

روغن نارگیل برای رشد مژه

 

یکی دیگر از درمان های طبیعی عالی برای مژه های کم پشت و ضعیف روغن نارگیل است. این روغن طبیعی بسیار ملایم است و استفاده از آن را در اطراف ناحیه ظریف چشم بدون هیچ گونه ناراحتی کاملا ایمن می کند. خواص مرطوب کنندگی روغن نارگیل به جذب پروتئین در موهای شما کمک می کند و از ریزش رشته های ضعیف تر مژه ها جلوگیری می کند. برای استفاده از روغن نارگیل، کافی است یک چوب ریمل تمیز را در مقداری روغن نارگیل خالص آغشته کنید و آن را روی مژه های خود بمالید.

 

- ماساژ چشم

ماساژ چشم برای رشد مژه

 

همانطور که برای جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه و رشد سالم موها باید پوست سر خود را به طور مرتب ماساژ دهید، همین امر در مورد مژه های شما نیز صدق می کند. ماساژ دور چشم به مدت یک یا دو دقیقه دو بار در روز در حین استفاده از کرم دور چشم فواید زیادی دارد. این به بهبود گردش خون کمک می کند، که برای مژه های پرپشت، بلند و قوی بسیار ضروری است.

 

- مکمل های بیوتین

مکمل های بیوتین برای رشد مژه ها

 

اگر علیرغم تلاش تمام روش های ذکر شده در بالا برای افزایش رشد مژه ها موثر نبود، می توانید پس از صحبت با پزشک خود مصرف مکمل های بیوتین را شروع کنید. دلیل آن این است که کمبود بیوتین یکی از دلایل ریزش مو است که شامل ریزش موهای ابرو و مژه نیز می شود. مصرف این مکمل ها به ضخیم شدن مژه های شما در طول زمان کمک می کند و آنها را بلند و قوی نشان می دهد.

 

3. 5 نکته مفید برای مراقبت از مژه ها

5 نکته مفید برای مراقبت از مژه ها

 

  • با احتیاط حمل شود

هنگام پاک کردن آرایش خود، در اطراف مژه ها بسیار ملایم باشید. به‌جای مالیدن چشم‌هایتان با پاک‌کننده‌ی آرایش ، آن را به آرامی بکشید و به آرامی بکشید تا آرایش پاک شود. مالش شدید چشم دلیل اصلی ریزش مژه ها است.

آرایش چشم خوب برای رشد مژه

 

  • هرگز با آرایش چشم نخوابید

چرت زدن با آرایش چشم می تواند بیش از آنچه فکر می کنید به چشمان شما آسیب برساند. علاوه بر ایجاد حلقه های تیره، آکنه و سایر مشکلات پوستی، می تواند موهای مژه شما را نیز ضعیف و شکننده کند.

  • از محصولات آرایش چشم خوب استفاده کنید

وقتی صحبت از محصولات زیبایی به میان می آید، هرگز نباید آن را به خطر بیندازید. همیشه از ریمل برندهای معتبر استفاده کنید و تا زمانی که سالم است از آن استفاده کنید. استفاده از ریمل تاریخ مصرف گذشته بر سلامت مژه های شما تأثیر می گذارد و آنها را مستعد پارگی و ریزش می کند.

ابزار مژه برای رشد مژه

 

  • مراقب ابزار مژه باشید

هنگام استفاده از ابزارهای مژه مانند فر مژه و فیش بسیار مراقب باشید. پس از ریمل زدن از فر مژه خودداری کنید زیرا احتمال ریزش مژه های خیس بیشتر است. همچنین هنگام از بین بردن کاذب ها، ملایم باشید و از پاک کننده استفاده کنید تا چسب مژه به طور کامل پاک شود، در غیر این صورت، خط مژه را خشک می کند.

  • سالم بخورید

از غذاهای غنی از مواد مغذی که باعث رشد مو می شوند مانند اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین A، ویتامین B5، آهن و بتا کاروتن استفاده کنید. ثابت شده است که غذاهایی مانند سیر، ماهی و سبزیجات دارای برگ سبز رشد مژه ها را تحریک می کنند.

 

4. سرم مژه خوب است یا بد؟

سرم مژه خوب است یا بد؟

 

سرم مژه ها در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و ما فکر می کنیم که این به دلایل درستی است. درست مانند سرم های صورت شما، سرم مژه نیز حاوی تعدادی مواد فعال است که برای محافظت از مژه های شما و تقویت ضخیم تر و سالم تر کار کردن بسیار سخت است. یک مخلوط خوب از روغن ها، ویتامین ها و مواد مغذی، بافت سبک سرم برای فرورفتن در فولیکول بدون ایجاد هیچ گونه تحریکی عالی است. علاوه بر این، سرم‌های مژه شامل برخی از مواد تقویت‌کننده موی درخشان، راه‌حلی بی‌خطر و یک مرحله‌ای برای تقویت رشد مژه‌های ضعیف، نازک و کم‌پشت ارائه می‌دهند.

بنابراین بله، اگر با مژه های خود مشکل دارید، به شما توصیه می کنیم که برای مژه های بلندتر، قوی تر و پرپشت تر، روی یک سرم مژه با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید.

 

5. سوالات متداول در مورد مژه ها

سوالات متداول در مورد مژه ها

 

س. کدام روغن برای مژه بهتر است؟

الف- بهترین روغن برای رشد مژه، روغن کرچک است. زیرا روغن کرچک منبع غنی از روغن‌های طبیعی و اسیدهای چرب ضروری است که به تغذیه و حالت‌دهی مژه‌ها کمک می‌کند تا از ریزش مژه‌های شما جلوگیری کند. به سادگی قبل از خواب با استفاده از Q-tip روغن کرچک را به مژه های خود بمالید و متوجه رشد مژه های خود در مدت کوتاهی شوید.

س: آیا ریزش مژه هر روز طبیعی است؟

A. بله، اینطور است. درست مانند چرخه رشد مو، مژه های شما نیز دارای چرخه هستند که باعث می شود هر روز چند مژه از دست بدهید. به طور متوسط، از دست دادن حدود یک تا چهار مژه کاملاً طبیعی است، اما این تعداد بسته به اینکه چگونه از مژه های خود مراقبت می کنید و چقدر قوی هستند، می تواند متفاوت باشد.

س. آیا اکستنشن مژه به مژه های طبیعی شما آسیب می رساند؟

A. با تکنولوژی مدرن، اکستنشن مژه بسیار ایمن تر از قبل شده است. بنابراین، هر چند وقت یکبار استفاده از اکستنشن مژه و مراقبت مناسب تضمین می کند که مژه های شما به هیچ وجه آسیب نبینند. اما اگر مرتباً مژه‌های بلند و پرپشتی دارید، وزن ناشی از اکستنشن مژه‌ها می‌تواند به طور دائمی به مژه‌های شما آسیب برساند و باعث ریزش آن‌ها شود.

 

لینک کوتاه  https://tinyurl.com/4eu5s7f4